Toos van de Wal "Active"vrijwilliger van de maand Mei 2018

vrijdag 06 juli 2018 17:44

IMG 20180513 WA0002Voor velen zal Toos van de Wal een heel onbekende naam zijn binnen SV Venray.

Dat wil ze in feite zo ook houden, want Toos staat niet vaak in de schijnwerpers en houdt er ook niet direct van om erin te staan. Ze staat bijna altijd achter de schermen, maar een vanzelfsprekendheid is hetgeen ze doet voor deze vereniging absoluut niet.

Alleen vaak de mensen op het wedstrijdsecretariaat en de mensen, die al heel wat jaren verbonden zijn aan deze vereniging, kennen haar. Iedere zaterdag staan daar de sporttassen, zo groot als Toos zelf met een grote berg shirts erin voor met name de kleinere jeugd van SV Venray.

Deze shirts liggen ook vaak op nummervolgorde in de tassen, gewassen, gestreken en wel, week in, week uit. Daar zorgt Toos wel voor. Met haar leeftijd is wellicht één van de actiefste mensen binnen deze grote vereniging. Als het eventjes kan wil ze die ook nog zelf dragen, maar Toos is maar twee turven groot, dus worden ze de laatste tijd ook vaak gebracht. Want af en toe eigenwijs kan ze ook zijn en wil ze die tassen toch zelf dragen. Vroeger, als ze niet thuis was wist iedereen de sleutel te liggen om de tassen droog binnen te zetten in haar wasruimte.

Ook verschillende andere teams binnen de vereniging hebben haar in de afgelopen jaren weten te vinden. Als je dan bij Toos aan huis kwam, was je ook niet zomaar weg, want praten kan ze ook als Brugman. Je moest ze wel eerst zien te vinden, want behalve een extra wasmachine, moest je ook nog door de rekken met shirts, die net uit de wasmachine waren gekomen en te drogen hingen, zowel binnen als met goed weer buiten. In de winter werden de broekjes eerst in bad gewassen met Dreft om het vieze eraf te halen en daarna gingen ze in de wasmachine, maar schoon kreeg ze zelfs de vieste broekjes en shirts. En zelfs de onderbroeken, die ze ook tegenkwam werden aan een grondige schoonmaakbeurt onderworpen en lagen bovenaan de stapel.

Het typeert Toos, dat ze elk jaar aan het einde van de competitie iedereen deelgenoot maakt van het feit dat ze dan een mooie bos bloemen krijgt vanuit SV Venray.

Behalve haar passie voor het wassen bij deze vereniging is ze ook jaren vrijwilligster geweest bij de collecte voor goede doelen en is ze er nadrukkelijk voor haar kinderen. Vandaar dat de activiteitencommissie ze in het zonnetje wil zetten voor haar jarenlange inzet voor deze vereniging en haar hiermede een steuntje in de rug wil geven. Een kleine vrouw met een groot hart.

Laatst aangepast op maandag 27 maart 2023 15:20