Pupillen 6-6 en 8-8

Geschreven door
Gepubliceerd in Junioren
maandag 27 augustus 2018 19:02

In het eerste weekend van september trapten ook de pupillenteams het seizoen af met de eerste officiële bekerwedstrijden. Vanaf dan startte ook fase 2 van de introductie van de nieuwe wedstrijdvormen voor pupillen. Nadat afgelopen seizoen de Onder 8 en Onder 9 pupillen zijn gestart met het spelen van 6 tegen 6 wedstrijden op een aangepast kwart veld volgen dit seizoen ook de Onder 10 pupillen. De Onder 11 en Onder 12 pupillen spelen vanaf dit seizoen 8 tegen 8 wedstrijden op een aangepast half veld.

Onder 11 en Onder 12: 8 tegen 8
De Onder 11 en Onder 12 pupillen spelen vanaf dit seizoen 8 tegen 8 wedstrijden op een aangepast half veld. Daarnaast veranderen er ook enkele spelregels bij deze leeftijdscategorieën, o.a. de manier waarop standaardsituaties worden hervat. De wedstrijden staan onder leiding van de welbekende pupillenscheidsrechter.
Bekijk hier de instructievideo 8 tegen 8

Onder 8 t/m Onder 10: 6 tegen 6
Sinds afgelopen seizoen spelen de Onder 8 en Onder 9 pupillen al in de 6 tegen 6 wedstrijdvorm. Dit jaar volgen ook de Onder 10 pupillen. Net als bij de Onder 8 en 9 pupillen staat de wedstrijd bij de Onder 10 pupillen ook onder leiding van een spelbegeleider. De spelbegeleider geeft de kinderen zoveel mogelijk de ruimte om te voetballen en grijpt alleen in wanneer de spelregels duidelijk worden overtreden.
Bekijk hier de instructievideo 6 tegen 6

De spelregels
Hoe zat het ook alweer met het nemen van de uitbal? En hoe lang duurt ook alweer de time-out? Alle spelregels inclusief toelichtingen zijn samengevat in een handige infograpic. Bekijk hier de infographic 6 tegen 6 en hier de infographic 8 tegen 8.

Bron: KNVB

Gelezen: 3672 keer Laatst aangepast op maandag 22 oktober 2018 16:36