"Active" vrijwilliger vd maand: December 2018

maandag 24 december 2018 14:15

De vrijwilliger van de maand december is Jos Bouten geworden. Toen hij vanuit Wanssum in Venray kwam wonen 40 jaar geleden (1978), meldde hij zich meteen aan bij de vereniging. Hij werd meteen opgenomen in een vriendengroep en wilde graag zijn bijdrage leveren in het verenigingsleven van SV Venray. Niet voor niets dat hij 1 januari tijdens de nieuwjaarsreceptie gehuldigd gaat worden voor zijn 40 jarig clublidmaatschap.

Maar wat heeft Jos gedaan, dat hij nu gehuldigd gaat worden als vrijwilliger van de maand december. Je kunt je ook afvragen wat hij niet gedaan heeft binnen de vereniging. Toen hij bij de vereniging kwam werd hij meteen jeugdleider bij de E-afdeling. Daar is hij een groot aantal jaren actief gebleven. Daarna is hij een aantal jaren hoofdleider geweest. Daarnaast was hij ook nog grensrechter bij diverse teams van de senioren gedurende tal van jaren.

Hij heeft in de winteractiviteitencommissie van de jeugd gezeten gedurende tal van jaren, hij is scheidsrechter geweest bij de junioren en senioren, rapporteur bij de KNVB en hij heeft in de toernooiencommissie gezeten en verleende daar hand en spandiensten. Thans begeleid hij de pupil van de week tijdens de thuiswedstrijden van Venray 1.

Ook is hij ieder weekend langs de lijn te vinden bij diverse wedstrijden van de senioren en soms hoor je hem er wel boven uit als er een verkeerde beslissing is genomen of de tegenstander iets verkeerd doet.

Ook bij de scheidsrechtersvereniging is hij een erg geziene gast, waar hij al het nodige schilder- en opknapwerk heeft verricht, Kortom een vrijwilliger in hart en nieren , die elke vereniging nodig heeft om te kunnen functioneren. Voor al het werk dat hij voor de vereniging gedaan heeft en nog doet, vinden we het gepast om hem vrijwilliger van de maand december 2018 te maken.

VVDMJBDEC2018 3

VVDMJBDEC2018 4