Doelpuntrijk gelijkspel tussen Venray en De Valk

vrijdag 01 juni 2018 10:54

Op 1e paasdag staat in de 1e klasse D de wedstrijd tussen SV Venray en De Valk gepland. Deze twee clubs spelen in de onderste helft mee van deze competitie en zijn dus directe concurrenten. Kortom dit belooft een spektakel te worden.

De wedstrijd staat vandaag onder leiding van de heer Prick.

Venray begint goed aan de wedstrijd. Ze hebben een strijdplan en dat is duidelijk terug te zien in het spel van de thuisploeg. In de 9e minuut komt Venray al op een 1-0 voorsprong: Stijn Brinkman onderschept de bal op het middenveld en speelt vervolgens Bram Vievermans aan. Vievermans geeft een steekpass op spits Dimitrios Touratzidis. Die lijkt te kort, maar de verdediger van De Valk maait over de bal heen. Touratzidis neemt de bal op de borst mee en schiet de bal binnen. Zo kent SV Venray een uitstekende start.

Binnen het kwartier is het zelfs 2-0: Bram Vievermans krijgt de bal en besluit een steekpass op Danny Pelzer te geven. Pelzer snijdt naar binnen en geeft een lage strakke voorzet op aanvoerder Joy Koenen. Koenen schiet de bal laag in de verre hoek binnen. In de 16e minuut maakt middenvelder Tim Bombeeck van de gasten uit Valkenswaard een overtreding van achteren op Bram Vievermans. De scheidsrechter geeft slechts een gele kaart. En De Valk doet iets terug. In de 21e minuut lijdt Venray aan de linkerkant balverlies. Vervolgens wordt er een steekpass op Brian Vermeer gegeven en hij schiet de bal dan ook laag in de linkerhoek binnen. 2-1 is de stand. Het wordt een klein kwartier later 2-2: Vanaf de linkerkant wordt een voorzet gegeven richting de 2e paal, die terug wordt gelegd op de penaltystip van Venray. Daar staat Tim Bombeeck, die niet hoeft te denken en hij neemt de bal direct op de pantoffel. De bal zoeft laag in de verre hoek binnen. Het is bijna rust, maar hier blijft het niet bij. Venray gaat namelijk met een voorsprong de kleedkamer opzoeken. Want in de 42e minuut krijgt de thuisploeg een hoekschop. Stijn Brinkman geeft de voorzet bij de 1e paal, de bal schiet door en komt bij Stef van Dijck terecht. Van Dijck neemt de bal ineens en schiet de bal laag in de verre hoek. 3-2 is de ruststand!

In de rust brengt de Valk Danny van den Eijnden in het veld. Dit blijkt een goede zet te zijn. Van den Eijnden krijgt de bal aan de linkerkant en verstuurt een voorzet richting Tecer Tufan. Tufan schiet de bal binnen. 3-3 na een klein uurtje spelen. 10 minuten later komt Venray wederom op voorsprong: Bram Vievermans kan zonder druk richting vijandig doel dribbelen. Halverwege de helft van de tegenstander geeft hij een steekpass op Touratzidis. Deze topspits weet uiteraard wel raad met deze gelegenheid en schiet de bal vanaf 20 meter in de kruising. Uiteindelijk valt er nog een doelpunt deze druilerige paasmiddag. De Valk krijgt een hoekschop in de 85e minuut. Brian Vermeer neemt deze hoekschop. De bal wordt weggekopt door een verdediger van Venray. De bal komt weer bij Vermeer terecht en hij schiet de bal knap in de verre kruising. 4-4 is de eindstand. Een uitslag waar geen van de ploegen iets mee opschiet op de ranglijst, maar die wel een reële weergave is van de verhoudingen op het veld. Het is jammer om te zien dat de publieke belangstelling zeer beperkt is, want bijna elke thuiswedstrijd op De Wieën levert de nodige doelpunten op. Volgende week is er weer eens een échte derby: dan is namelijk RKSV Wittenhorst de gastheer van SV Venray.

door: Álvaro Langenhuizen

Laatst aangepast op zaterdag 21 juli 2018 16:47