Venray wint 15 oktober na bizarre slotfase tegen Hoensbroek

vrijdag 20 oktober 2017 20:56

Op zondag 15 oktober 2017 stond er een thuiswedstrijd voor SV Venray op het programma. In de 1e klasse D nam Venray het vandaag op tegen promovendus FC Hoensbroek. SV Venray trapt af en wordt direct en continu onder druk gezet door de gasten. Zo heeft Venray het moeilijk in de beginfase van de wedstrijd.

In de 5e minuut komt de eerste kans van de wedstrijd en die is voor de bezoekers: Stef van Dijck luistert niet naar de coaching van doelman Sam Stiphout en geeft de bal na een dieptepass van Hoensbroek een klein tikje waardoor Stiphout hands maakt. Het gevolg is een indirecte vrije trap voor de bezoekers, op de rand van het strafschopgebied. Swen Cornelissen legt de bal af op Jochen Hahnraths, die vervolgens naast schiet.
Hoensbroek blijft doorgaan met druk zetten. In de 17e minuut krijgen ze een hoekschop: Dennie de Vries geeft de bal voor op het hoofd van Glenn Biesmans die de bal op de paal kopt. In de 19e minuut komt dan eindelijk het eerste gevaar van Venray: Armend Shala (die weer in de basis mocht beginnen) gaat op linksvoor buitenom bij zijn directe tegenstander. Hij raakt de bal kwijt, maar de bal komt met geluk toch weer voor zijn voeten terecht. Shala legt de bal goed voor zijn linker en schiet net over. In de 27e minuut lijkt Venray op voorsprong te komen. Maar er wordt gevlagd voor buitenspel. De goal wordt afgekeurd.

Tien minuten later is het dan wel raak voor Venray: Het spel wordt van de linker naar de rechterkant van het veld verlegd. Jordy Wismans passeert een tegenstander. Wismans schermt de bal goed af in het duel en geeft een hoge voorzet op de vrijlopende Jarno Peeters. Peeters kopt SV Venray op een 1-0 voorsprong, op dat moment tegen de verhoudingen in. Dan ligt ineens Marc Wanders van FC Hoensbroek op de grond. Niemand weet wat er aan de hand is. Verzorger komt het veld op de verzorger behandelt hem, maar Wanders moet met een brancard van het veld worden getild. Later blijkt dat hij aanspreekbaar is, last heeft van zijn borst en dat zijn hart sneller klopt dan normaal. Het spel heeft hierdoor minstens 5 minuten stil gelegen. Scheidsrechter van Daal besluit om naar binnen te gaan en de laatste 5 minuten van de 1e helft na de ‘’onderbreking’’ verder te spelen.

Het begin van de 2e helft levert een paar kleine mogelijkheden voor beide partijen op, maar geen van beide keepers raakte daardoor in de problemen. Na een kwartier in de 2e helft komt Venray op een 2-0 voorsprong: Wesley Deenen geeft de bal voor vanaf rechts op Jarno Peeters. Peeters legt de bal breed op topschutter Dimitrios Touratzidis en die doet waar hij goed in is. Hij tikt de bal eenvoudig binnen, 2-0 na ongeveer een uur spelen. Zo lijkt de wedstrijd beslist. Zeker als het in de 62e minuut ook nog 3-0 wordt: Wesley Deenen geeft een steekbal op Dimitrios Touratzidis. Touratzidis omspeelt de keeper en schiet de bal voorbij een toegesnelde verdediger knap binnen. Venray lijkt de 3 punten achter hun naam te zetten…

Tien minuten voor tijd komt Hoensbroek op een bizarre manier op 3-1: Na een wegens hands afgekeurde goal voor Venray (waar de meningen nogal over verdeeld waren) nemen de Zuid-Limburgers snel een vrije trap. Zo krijgt Swen Cornelissen de bal rechts op het middenveld, dribbelt een klein stukje verder, en schiet de bal vervolgens vanaf circa 30 meter hard in de verre hoek binnen. Hoensbroek lijkt er ineens in te geloven. In de 87e minuut krijgt Robert Willemse een gele kaart na een overtreding bij de middencirkel. Robert Velraeds (Hoensbroek) stookte het vuurtje daarna een beetje op met wat duwen en trekken. Vervolgens loopt hij naar het strafschopgebied van Venray om zich te positioneren voor de vrije trap. Maar hij slaat ineens een speler van SV Venray. Scheidsrechter van Daal ziet dat en kan niks anders doen dan direct rood trekken.
Zo komt Hoensbroek met 10 man te staan. Uit die vrije trap komt Hoensbroek echter wel op 3-2 want Randy Quaedackers kopt de bal tegendraads tussen de palen. Slechts 1 minuut later in de 89e minuut krijgt de doelpuntenmaker een rode kaart nadat hij Jordy Wismans met 2 gestrekte benen torpedeert. SV Venray trekt uiteindelijk aan het langste eind en houdt voor het eerst dit seizoen de 3 punten in Venray.

Door: Alvaro Langenhuizen

Laatst aangepast op zaterdag 21 juli 2018 15:48