Henk Mijnster "Active" vrijwilliger van de maand Juni 2018

woensdag 11 juli 2018 10:45

IMG 20180604 WA0008De vrijwilliger van de maand juni is Henk Mijnster geworden. Eigenlijk een onmisbaar iemand binnen de vereniging. Een vrijwilliger in hart en nieren. Henk is in 1998 vanuit het verre Wanssum in Venray komen wonen samen met zijn vrouw Catherine en zijn drie kinderen Marloes, Koen en Ruud. Al snel had Henk de weg naar het voetbalterrein van SV Venray gevonden en werd in seizoen 1999/2000 lid van de vereniging. Eigenlijk niet zo raar want alle drie de kinderen vonden voetballen ook leuk.

Hij begon met Geert Mulder samen bij de F jeugd ,waar zijn zoon ook in voetbalde. Met de F12 werd hij ook kampioen. Na een aantal jaren jeugdleider te zijn geweest vond hij het tijd voor een andere uitdaging en werd eerst nog hoofdleider bij de F afdeling, trainer bij de dames, waar zijn dochter Marloes in speelde en in 2003 bestuurslid en kwam in de jeugdcommissie en werd passant ook nog jeugdcoördinator. Vervolgens is hij ook nog jeugdvoorzitter geweest en hij heeft in de technische commissie gezeten. Tussendoor heeft hij ook de jeugdkampen georganiseerd en begeleid binnen Sv Venray en heeft hij in de winteractiviteitencommissie gezeten.

Sinds 2007 is hij toegetreden tot de toernooicommissie, nu dus het 12e jaar. Hij is daarin al meer dan 10 jaren penningmeester van de toernooien en daarin is hij pietje precies en ik kan je verzekeren dat dit de vereniging behalve veel aanzien ook het nodige inkomsten oplevert, onder meer dankzij Henk en de andere leden van deze commissie. Ieder jaar weer heeft Henk groot plezier in het organiseren van de toernooien, het penningmeester zijn en het logeren als campingbewaker op het campingterrein. Zijn vrouw Catherine komt trouw ieder jaar slapen bij Henk in hun caravan, waarover dan de nodige opmerkingen gemaakt worden. Slopende weekenden zijn het, maar zijn voldoening zit erin als het toernooi geslaagd is en dat is gelukkig ieder jaar zo. Alleen is dit jaar het laatste jaar dat Henk penningmeester is van de toernooicommissie en daarmee zijn actieve periode bij SV Venray afsluit, een mooie gelegenheid zijn om hem in het zonnetje te zetten.

Verder is Henk ook nog actief als zanger bij zanggroep Confettie en helpt regelmatig samen met Catherine bij de missen in de St Petrus Banden Kerk met voorlezen en andere diensten. Hij is ook nog eens penningmeester bij Omroep van Venray en hij is rond 5 december ook nog actief als hulp-Sinterklaas.

Kortom een vrijwilliger in hart en nieren, waarvan een vereniging er nooit genoeg van kan hebben. Henk , gezien al het voorgaande een terechte vrijwilliger van de maand juni bij deze mooie vereniging.IMG 20180604 WA0014  IMG 20180604 WA0004IMG 20180604 WA0020

Laatst aangepast op maandag 27 maart 2023 15:19