"Summa" vrijwilliger vd maand: maart 2023

Jan Verlinden is door de vrijwilligerscommissie gekozen als vrijwilliger van de maand maart 2023.

Jan heeft zijn eerste voetbalstappen gezet in Hegelsom, alwaar hij ook geboren is. Hij is in Venray komen wonen met zijn gezin en toen zijn zoon Rob ging voetballen in 1994 werd hij meteen jeugdleider bij de F-afdeling bij zijn zoon. Dat is hij ook heel lang gebleven, ook al omdat zijn andere zoon Koen, thans speler Venray 1, ook ging voetballen en uiteraard begon bij de F-jes. Toen zijn zonen op een gegeven moment in de hogere teams terecht kwamen ging hij o.a. met Ron Clevers, als assistent coach fungeren bij die hogere teams.

Ook ging Jan zelf voetballen bij SV Venray en kwam hij bij de lagere elftallen terecht. Hier heeft hij ook verschillende jaren gespeeld met o.a. Peter Camps, Rob Gorree en Bart Mous onder leiding van Huub van de Laar en Theo van Stokkem. Jan was zelf in tegenstelling tot zijn zoons niet zo getalenteerd als voetballer, het plezier stond voorop.

Ook werd hij verenigingsscheidsrechter in 2004, floot toen ook nog menig wedstrijd op aanvraag bij Hegelsom maar is thans geruime tijd scheidsrechter, afwisselend bij de jeugd op zaterdag alsook bij de senioren op de zondag. Hij is ook nog lid van de scheidsrechtersvereniging Horst-Venray, waar hij elke donderdag traint en met zijn fiets erna toe gaat. Uiteraard zie je hem ook vaak langs de lijn om de verrichtingen van zoon Koen te volgen.

In het dagelijkse leven is Jan docent mechatronica bij Gilde opleidingen in Venlo. In september gaat hij genieten van zijn welverdiende pensioen.

Gezien zijn staat van dienst voor de vereniging is hij vrijwilliger van de maand maart geworden.

DSC 0489

DSC 0494